Este recomandat ca profilaxia dentară să fie efectuată periodic, de preferat la fiecare 6 luni, pentru a preveni din fază incipientă orice afecțiune care se poate agrava.

Am putea spune că profilaxia este una dintre cele mai importante etape în procesul de îngrijire a dinților iar efectuarea acesteia se face prin vizite regulate la medicul stomatolog. În felul ăsta nu doar previi apariția problemelor dentare care pot necesita tratamente mai complexe ci și investești mai puțini bani și timp pentru a avea un zâmbet frumos și sănătos.

Care sunt beneficiile pe care le are profilaxia dentară periodică

sedinta profilaxie dentara

Prevenirea afecțiunilor dentare din fază incipientă

În general, majoritatea problemelor de sănătate care afectează dinții pot fi prevenite printr-o igienă orală corespunzătoare, totuși nimeni nu este perfect iar evoluția poate să fie lentă și greu de detectat.

Tocmai de aceea, este recomandat să mergeți periodic la medicul dentist măcar pentru un control de rutină și o ședință de igienizare care constă într-un detartraj, air flow și periaj profesional.

In timpul acestor ședințe medicul dentist poate observa diferite afecțiuni dentare. De exemplu carii in fază incipientă, demineralizări ale smalțului dentar (în special la copii) sau chiar diferite afecțiuni ale gingiilor.

Intervenția în acest caz este minim invaziva și netraumatizantă pentru pacient. Lăsate netratate, toate aceste mici probleme se vor agrava și vor duce la tratamente mult mai complexe și costisitoare pe viitor.

Prevenirea bolilor parodontale

Una dintre cele mai frecvente cauze ale pierderii dinților în cazul adulților o reprezintă Parodontită marginală, cunoscută în termeni populari ca parodontoză.

Această boală reprezintă o infecție a gingiilor și acționează gradual, în primă fază afectând țesutul gingival, progresând apoi către țesutul osos, ducând astfel la probleme de sănătate mult mai grave.

tartru dintiEvoluția este în general destul de lentă și lipsită de dureri semnificative. Tocmai de aceea, foarte mulți pacienți ignoră sau neglijează primele semne apărute, progresând astfel spre forme mai grave ale bolii care din păcate ajung să fie imposibil de tratat.

Din fericire, dacă este diagnosticată la timp se poate face un plan de tratament pentru a stopa evoluția bolii. în prima fază parodontoza se poate trata prin îndepărtarea factorilor care au cauzat apariția bolii, însă într-un stadiu mai avansat tratamentul este unul de durată și poate implica terapie cu laser sau chiar diferite intervenții chirurgicale.

Parodontoza este o boală autoimună a cărei etiologie nu este complet elucidată însă putem să îi încetinim evoluția printr-o igienă corespunzătoare.

Prevenirea cancerului oral

Oral Cancer Foundation din Statele Unite depistează în fiecare an circa 50 mii de cazuri noi de persoane care au cancer oral. Statisticile realizate de către aceștia alături de Organizația Mondială a Sănătății indică faptul că la nivel global mor în fiecare an circa 330 mii de oameni din cauza acestei boli.

Cancerul oral depistat în fazele incipiente este tratabil în proporție de peste 80%. Chiar dacă nu toate cabinetele stomatologice dispun de tehnologia necesară pentru detectarea celulelor canceroase, medicii dentiști pot sesiza anumiți factori care ridică semne de întrebare în timpul ședințelor de profilaxie.

profilaxia dentara periodica

Zâmbet frumos și beneficii pentru sănătate

Așa cum spuneam la începutul acestui articol, lăsate netratate, micile afecțiuni dentare pot duce la probleme mai grave. De exemplu demineralizările smalțului care pot duce la apariția cariilor.

În timpul ședinței de profilaxie, medicul dentist sau igienistul pot remarca și indica zonele predispuse la formarea cariilor. Printr-o examinare vizuală se poate determina ce plan de tratament trebuie efectuat și ți se pot da sfaturi cu privire la igiena orală de acasă.

De asemenea, printr-o ședință de profilaxie pot fi îndepărtate petele de tutun, ceai și cafea iar dinții vor redeveni albi și strălucitori.

Profilaxia dentară este foarte importantă în cazul persoanelor care au lucrări dentare, în special în cazul lucrărilor protetice. O igienizare incorectă sau incompletă a acestora poate duce la reapariția problemelor tratate în trecut sau la dezvoltarea alor probleme.

Un exemplu concret este inflamarea gingiilor din cauza resturilor de mâncare rămase între lucrare si țesutul gingival. Este recomandat să utilizați zilnic ața dentară și irigatorul pentru a îndepărta aceste resturi.

Afecțiunile dentare pot cauza sau influența alte probleme de sănătate mult mai grave, ca de exemplu boli cardiovasculare, boli pulmonare sau probleme cu digestia. Profilaxia dentară realizată periodic reduce aceste riscuri păstrând sănătatea dinților și a gingiilor.

Puteți efectua o programare online utilizând formularul de contact din prima pagină sau telefonic la unul dintre numerele de telefon: +40722463368 sau +40314313113.